Pirelli představuje čtvrtou generaci slavné rodiny vysoce výkonných pneumatik DIABLO ROSSO
DIABLO ROSSO ™ IV bleskově :
-
Čtvrtá generace rodiny DIABLO ROSSO ™, která přesáhla 5 milionů prodaných kusů
-
Určeno pro supersporty, nakedy, crossovery a pro „sportovní“ použití na silnici
-
Vynikající přilnavost v každé fázi jízdy, přesná zpětná vazba a optimální ovládání vozidla
-
Dobrý výkon za sucha i za mokra
-
Technické specifikace vyvinuté na míru pro každou velikost
-
Inovativní profily odvozené ze zkušeností z mistrovství světa FIM Superbike
-
Design běhounu optimalizovaný pro sportovní jízdu a pravidelné opotřebení
-
Nová, závodně odvozená tužší struktura Lyocell použitá ve velikostech 190 / 55 ZR17 a vyšších
-
Celokomponentní přední pneumatika s dvojitým složením
-
Dvousložková nebo třísložková zadní pneumatika v závislosti na rozměru, se schématem Cap & Base
Pirelli oznamuje příchod čtvrté generace rodiny DIABLO ROSSO ™ s DIABLO ROSSO ™ IV, novou vysoce výkonnou supersportovní pneumatikou, která zvyšuje laťku této produktové řady ještě výše. DIABLO ROSSO ™ IV je věnováno motorkářům, kteří milují dynamičtější styl jízdy, majitelům supersportů, hypernakedů nebo crossoverů, kteří požadují od pneumatiky vysokou přilnavost, na různé typy asfaltu a za každého počasí, přesnou zpětnou vazbu a skvělé ovládání pro maximální využití vysokého výkonu svých motocyklů.
DIABLO ROSSO ™ IV se vyznačuje selektivním využitím různých technických řešení v rámci svého sortimentu: každá velikost byla vyvinuta na míru podle charakteristik a potřeb každého stroje, s přihlédnutím k prvkům, jako je hmotnost a výkon.
Vznik DIABLO ROSSO ™ IV
Od svého uvedení na trh v roce 2002 přináší značka DIABLO ™ více než osmnáct let zkušeností, technologií a vítězství v nejprestižnějších národních a mezinárodních soutěžích a představuje vynikající výsledky společnosti Pirelli ve světě vysoce výkonných pneumatik určených pro dvoukolová vozidla.
V rámci řady DIABLO ™ identifikuje rodina DIABLO ROSSO ™ produkty určené pro silniční stroje se sportovním sklonem a od roku 2008, roku zavedení prvního DIABLO ROSSO ™, bylo prodáno více než pět milionů kusů. Slušná čísla, která potvrzují zájem nejprestižnějších výrobců motocyklů na světě o výběr těchto pneumatik jako originálního vybavení pro své vlajkové modely. Díky úspěchu dosaženému každým z produktů této řady, jako jsou DIABLO ROSSO ™ III, DIABLO ROSSO ™ Corsa II a DIABLO ROSSO ™ Scooter, se společnosti Pirelli podařilo dosáhnout důležitého cíle pěti milionů prodaných radiálních pneumatik DIABLO ROSSO ™ po celém světě, před ohlášením příchodu své čtvrté generace s vysoce očekávaným DIABLO ROSSO ™ IV.
Pro koho je DIABLO ROSSO ™ IV určeno?
Nové DIABLO ROSSO ™ IV bylo vyvinuto tak, aby uspokojilo i ty nejnáročnější motorkáře, kteří chtějí silniční pneumatiku schopnou zaručit lehkou ovladatelnost, vynikající úroveň přilnavosti a sportovní emoce, aby co nejlépe využili potenciál svého motocyklu.
DIABLO ROSSO ™ IV je zejména ideální volbou pro:
-
majitele supersportů nebo hypernaked motocyklů, kteří milují sportovní jízdu po klikatých silnicích a horských průsmycích a hledají pneumatiku, která nejlépe vystihuje sportovní výkon jejich motocyklu;
-
motorkáře, kteří používají motocykl hlavně o víkendech, na krátké výlety mimo město, sami nebo s cestujícím, a kteří hledají sportovní potěšení z jízdy bez ohledu na počasí;
-
majitele sportovních crossoverů, kteří používají své vlastní vozidlo pro výlety na střední a dlouhé vzdálenosti a kteří se nechtějí vzdát svého sportovního stylu jízdy v nejvinulejších úsecích silnice.
Výhody DIABLO ROSSO ™ IV
-
Špičková přilnavost při brzdění, vynikající boční tah při naklánění a trakce v zrychlení díky kombinaci inovativní struktury a závodně odvozených profilů, které jsou schopny lépe řídit sílu generovanou nejnovějšími motocykly o výkonu 200 koní +;
-
Přesná a okamžitá zpětná vazba na vstup každého jezdce pro lepší kontrolu nad jízdou. Díky inovativním technologiím použitým na kostru je DIABLO ROSSO ™ IV schopen optimálně dodržovat také mikroasperity asfaltu, aby zajistil hladkou a přesnou zpětnou vazbu v každé situaci;
-
Výborný výkon na silnici, na suchém i mokrém asfaltu. To je možné díky vlastnostem směsí Full Silica, které se používají na obou osách, a se schématem Cap & Base na zadní straně, které spolupracují s designem dezénu, optimalizovaným pro vynikající odvod vody.
Umístění mezi supersporty Pirelli
DIABLO ROSSO ™ IV je součástí řady vysoce výkonných pneumatik Pirelli jako supersportovní produkt s vyváženým chováním mezi sportovním výkonem na silnici v kombinaci s vysokým kilometrovým výkonem a vynikajícím výkonem na mokru.
Ve srovnání s DIABLO ™ Supercorsa SP, který byl navržen pro použití hlavně na trati za sucha, má DIABLO ROSSO ™ IV převládající charakter vozovky se zvláštním důrazem na kilometrový výkon a chování za mokra.
Ve srovnání s DIABLO ROSSO ™ Corsa II, což je další pneumatika v portfoliu závodních Pirelli, navržená místo toho pro vyvážené použití mezi vozovkou a tratí, DIABLO ROSSO ™ IV zaručuje vyšší kilometrový výkon a lepší výkon na mokru.
NOVÁ PNEUMATIKA PODROBNĚ
Směs
Přední pneumatika je rozdělena do tří oblastí pomocí dvou různých směsí:
-
Středový pás má tvrdší směs s vysokým obsahem oxidu křemičitého (Full Silica) a zaujímá přibližně 50% šířky průřezu. Tato volba znamená, že stejná směs je přítomna v kontaktní oblasti použité až do 35 stupňů úhlu náklonu, aby se zabránilo pocitu nerovnoměrného opotřebení při zatáčení;
-
Boční oblasti mají měkčí směs, také s vysokým obsahem oxidu křemičitého, a nabízejí vynikající přilnavost i při nízkých teplotách.
Pro zadní pneumatiku byla vyvinuta dvě různá řešení, která zlepšují vlastnosti různých motocyklů podle jejich hmotnosti a generovaného výkonu.
Zadní rozměry až 190/50 ZR 17, výbava motocyklů s nízkým a středním objemem, jsou dvousložkové a uspořádané podle schématu Cap & Base. Nejtěžší směsí, která vychází ve středním pásmu, je Full Silica a zajišťuje rychlé zahřátí a vysoký kilometrový výkon a také zajišťuje optimální tepelnou rovnováhu v celém profilu. Boční směsi, také s vysokým obsahem oxidu křemičitého, jsou měkčí a byly vyvinuty speciálně pro DIABLO ROSSO IV za účelem rychlého zahřátí a přilnavosti závodního produktu, čímž se zvyšuje teplotní rozsah.
Zadní pneumatiky o rozměrech 190/55 ZR 17 a vyšších jsou rozděleny do pěti oblastí pomocí tří různých směsí:
-
Tvrdší střední směs poskytuje stabilitu při vysokých rychlostech, rovnoměrnost opotřebení a počet najetých kilometrů, zatímco vysoký obsah oxidu křemičitého také zajišťuje rychlé zahřátí a vynikající chemickou přilnavost na mokrém povrchu;
-
Mezilehlá směs je po stranách centrální směsi měkčí a pokrývá střední úhly náklonu. Má složení Full Silica, které poskytuje vynikající chemickou přilnavost na suchém i mokrém povrchu;
-
Směs ramen je ze 100% sazí a pochází přímo ze směsí DIABLO ™ Supercorsa SC používaných ve vytrvalostních soutěžích. Tato směs, také díky schématu Cap & Base, které zaručuje její tepelnou rovnováhu, je schopna nabídnout podporu při plném naklonění a trakci během akcelerace a zvládat i točivý moment generovaný superbiky nejnovější generace.
Profily
Profily DIABLO ROSSO ™ IV jsou závodně odvozeny a vyznačují se víceradiovým designem, který zlepšuje ovladatelnost pneumatiky. Středová oblast má ostřejší profil, který usnadňuje okamžité naklánění a rychlou změnu směru. Naproti tomu v bočních oblastech je zakřivení profilu méně zvýrazněno, aby se zvýšila kontaktní plocha a zajistila maximální trakce v zatáčkách.
Ve srovnání s předchůdcem DIABLO ROSSO ™ III má zadní pneumatika 200/55 ZR 17 profil asi o 10 mm vyšší uprostřed a asi 9 mm širší po stranách. Zároveň bylo optimalizováno zakřivení na rameni, aby poskytovalo větší podporu v zatáčkách, což má velkou výhodu v oblasti trakce.
Přední pneumatika má podobné nastavení jako zadní pneumatika, což zajišťuje dokonale vyvážené a neutrální chování soupravy.
Design běhounu
Design běhounu DIABLO ROSSO ™ IV se vyznačuje ikonickým vzorem blesku a ponechává prostor pro hladší ramena pro dosažení sportovnějšího výkonu.
Design „flash“ se používá jako centrální drážky přední i zadní pneumatiky. Jejich orientace sleduje vlny opotřebení, aby podpořila rovnoměrnější opotřebení, a současně zajišťuje efektivní odvod vody, když je motocykl ve vzpřímené poloze.
Kolem centrálního dezénu, při prvních úhlech náklonu, boční drážky zaručují správnou přizpůsobivost pneumatiky a pokračují v odvodu vody, čímž se DIABLO ROSSO ™ IV stává bezpečnou pneumatikou i na mokré vozovce.
Ve srovnání se svým předchůdcem byl design předního běhounu optimalizován tak, aby se snížil poměr prázdnoty a výplně přibližně o 30% a aby byla pneumatika hladší než třicet pět stupňů sklonu.
Opačně to bylo u zadní pneumatiky, kde byl ve střední oblasti snížen poměr prázdnoty a naplnění. Tato změna zajišťuje lepší pravidelnost opotřebení a větší stabilitu při vysokých rychlostech, aniž by jakýmkoli způsobem ovlivňovala možnosti odvodu vody u DIABLO ROSSO ™ IV, které jsou převážně prováděny přední pneumatikou.
Struktura
S DIABLO ROSSO ™ IV používá Pirelli novou závodně odvozenou konstrukci s ocelovým pásem nulového stupně, který se dokáže dokonale přizpůsobit různým úrovním namáhání, kterým je vystaven, aniž by došlo ke snížení pohodlí.
Ve srovnání se svým předchůdcem DIABLO ROSSO ™, III má struktura přední pneumatiky pláště z umělých vláken, které jsou tužší a zároveň jsou distribuovány s menší hustotou (-20%). Toto schéma ponechává více prostoru pro gumovou směs, která díky svým tlumicím vlastnostem zlepšuje pocit z jízdy a přesnost.
Zadní rozměry 190/55 ZR 17 a vyšší, výbava superbiků a hypernaked motocyklů, které mohou přesahovat výkon 200 koní, jsou vybaveny třívláknovou strukturou Lyocell, která se vyznačuje výrazně nižším poměrem deformací ve srovnání se strukturami běžně používanými u silničních pneumatik. Inovativní kostra Lyocell je technologie vyvinutá díky zkušenostem získaným společností Pirelli v mistrovství světa superbiků MOTUL FIM. Výsledkem je nová struktura, která může nabídnout větší odolnost vůči namáhání generovanému při vjezdu do zatáčky a při prudkém zrychlení.
Zbývající zadní rozměry, až 190/50 ZR 17, mají umělou hedvábnou strukturu, která je tužší než její předchůdce. Tento typ kostry, podobný tomu, co se děje s přední pneumatikou, ponechává více prostoru pro gumovou směs pro lepší nastavení tuhosti pneumatiky podél jejího profilu.
Kombinace přední a zadní konstrukce optimálně spolupracuje s nejpokročilejšími elektronickými ovládacími systémy, aby řidiči přenášela pocit bezpečí a kontrolu nad motocyklem.